Roti Susu

Wanita Ini Terkejut Bagaimana Ampaian Baju Boleh Masuk Dalam Rumah Wanita Ini Terkejut Bagaimana Ampaian Baju Boleh Masuk Dalam Rumah
DALAM kehidupan seharian, rezeki datang dalam pelbagai cara. Selain wang, kesihatan yang baik dan keluarga bahagia, jiran prihatin juga boleh dianggap sebagai rezeki buat... Wanita Ini Terkejut Bagaimana Ampaian Baju Boleh Masuk Dalam Rumah

DALAM kehidupan seharian, rezeki datang dalam pelbagai cara. Selain wang, kesihatan yang baik dan keluarga bahagia, jiran prihatin juga boleh dianggap sebagai rezeki buat kita.

Terbaharu, tular di Facebook rakaman kamera litar tertutup (CCTV) memaparkan tindakan seorang lelaki mengalihkan jemuran jirannya sewaktu hujan mula turun.

Berlaku di USJ 12, Subang Jaya, Selangor pada awal bulan ini, ia tular selepas dikongsi sendiri oleh tuan punya rumah, Nur Syazana Izham yang juga Pembantu Tadbir di Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ).

Bercakap kepada mStar, wanita berusia 35 tahun yang mesra disapa Syazana itu mengakui terharu dengan bantuan yang dihulurkan jirannya, seorang lelaki berbangsa India berusia 50-an.

“Saya dah menetap di sini sejak 2014, uncle dan isteri serta seorang anaknya lagi lama duduk di situ. Kami baik, tapi jarang borak sebab masing-masing sibuk. Kalau selisih, kami bertegur.

“Pada hari kejadian, saya ada hadiri taklimat banci di USJ 7. Masa tu dah risau sebab tengok langit gelap. Teringat kain di ampaian memang banyak.

“Dalam fikiran saya, nanti balik kena basuh balik sebab dah kena hujan. Sampai di rumah dalam pukul 1 tengah hari, tengok baju dah ke bahagian dalam sikit,” ujarnya.

Kata Syazana, dia pada mulanya risau melihat keadaan itu memandangkan tiada siapa berada di rumah. Malah, suaminya yang juga anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) kini bekerja di luar kawasan buat sementara waktu.

“Mula-mula takut juga. Siapa yang balik alihkan? Pintu tak terbuka. Kemudian petang tu terserempak dengan uncle masa dia nak keluar, saya tanya… uncle panjat ke?

“Dia kata tidak, tapi tak sempat borak panjang. Kemudian saya tengok CCTV baru tahu kejadian sebenar. Uncle guna galah. Sebenarnya dalam lima minit dia cuba alihkan. Lama juga.

 

View this post on Instagram

 

Bagusnya ada jiran macam ni. Jiran yang baik pun satu rezeki jgk kan? #mstaronline #mstar15tahun #mstarMoi

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial) on

“Saya bersyukur sangat, tak sangka dia buat macam tu. Kemudian secara suka-suka saya kongsi rakaman itu di Facebook. Saya anggap dapat jiran yang baik pun satu rezeki juga,” ujarnya lagi.

Tambah ibu kepada dua cahaya mata itu, dia mula memasang CCTV di kediaman berkenaan ekoran kejadian curi yang pernah berlaku sebelum ini.

Di Facebook, rata-rata komen turut memberikan pujian terhadap jiran Syazana atas usaha gigihnya menyelamatkan jemuran berkenaan daripada terkena hujan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber: rentasasia.com

Shares