Roti Susu

Tolong Kasihan Maruah Kami, Rozita Ibrahim Bersuara Secara Terbuka Buat Aliff Syukri ! Tolong Kasihan Maruah Kami, Rozita Ibrahim Bersuara Secara Terbuka Buat Aliff Syukri !
Usahawan, Rozita Ibrahim atau mesra disapa Bonda meluahkan rasa geram dan kesal terhadap sikap anaknya, Datuk Seri Aliff Syukri yang sekali lagi memuat naik... Tolong Kasihan Maruah Kami, Rozita Ibrahim Bersuara Secara Terbuka Buat Aliff Syukri !

Usahawan, Rozita Ibrahim atau mesra disapa Bonda meluahkan rasa geram dan kesal terhadap sikap anaknya, Datuk Seri Aliff Syukri yang sekali lagi memuat naik video di Instagramnya, semalam. Penyanyi Bobo Di Mana itu mendedahkan dia akan melancarkan single terkininya dan berharap agar lagu berkenaan lolos di Anugerah Juara Lagu tahun hadapan.

Menurut Rozita, dia mendapat cacian dari netizen apabila tindakan anaknya itu meraih perhatian seterusnya mendapat reaksi bercampur-campur netizen. Ia sekali gus, membuatkan Rozita kini bersuara secara terbuka seterusnya memuat naik video nasihat buat anaknya itu.

“Assalamualaikum Syukri. Mak terpaksa buat video ini. Walaupun mak senyum, tapi hati mak sakit kerana tak habis lagi masalah, timbul pula masalah lain. “Selama ini mak tegur pun, kau (Aliff) tak pernah dengar, kan? Mak tegur cara baik, mak marah, sekarang dah sehabis lembut dah.

“Mak dah puas Whatsapp, yang ini tak betul, itu tak betul, tapi kau masih buat juga.“Seburuk mana kelakuan anak, orang tak cakap kau buruk, orang cakap aku yang tak pandai jaga anak,” kata Rozita. Malah, Rozita menyifatkan titipan nasihat yang diberikan seolah-olah seperti mencurah air ke daun keladi.Rozita pada sama sama turut akui, suara anaknya itu tidak sedap untuk mengalunkan lagu.

“Mak rasa mak tarbiyah kau dengan cara paling lembut, jagalah maruah kerana kebaikan kamu adalah kebaikan mak, begitu juga sebaliknya.“Kalau betul mak tak berjaya didik kau, kenapa tak semua adik-beradik ikut macam itu?

“Mak dah cakap dah, sekarang kau buat lagi lakonan air mata darah tu. Apa yang derita sangat? Tak payahlah berlagu-lagu Syukri, semua orang tahu suara kau tak sedap dan memang tak sedap pun.

“Tak payah nak berlagu. Kau yang pilih jalan untuk menjatuhkan sebab kau suka orang kecam. Masalahnya, perangai kau itu terpalit dekat mak. Kalau mak tak tegur, kau tak nak dengar.

“Sekarang mak buat video, letak kat IG mak supaya kau tengok bahawa tak semua orang suka apa yang kita buat,” katanya tegas.Dalam masa sama, Rozita mahu Aliff bersikap matang dan profesional sebagai seorang usahawan berjaya.

“Jangan suka dengan hinaan orang hanya untuk nak dapatkan publisiti. Cukuplah Syukri pun dah ada segala-galanya.“Niat mak bukan nak jatuhkan kau, sebab mak sayangkan kau. mak pun dah tak tahu nak komen macam mana lagi.

“Kalau kau nak mak panjang umur dan hidup aman, tolong jadi seorang usahawan professional, bukan penyanyi sebab kau bukan artis.“Tak perlu menunjukkan perkara-perkara merapu, sesuai dengan umur.“Tolong kasihan maruah kami (mak,ayah, adik beradik, anak-anak) bukan diri sendiri,” akhirinya.

Sementara itu menerusi ruangan kapsyen pula, pemilik Rumah Hutan ini turut menjelaskan, dia sudah geram dan tak sanggup untuk melihat ramai mengutuk anaknya itu.“Geram dah tak sabar. Letih sesak dada Mak dah , xpayah tunggu Covid 19 pun boleh mati kalau x tahan sgt..sudahhh lah kri tak sanggup nak tengok org kutuk kri..!!

“Tetiba naik lagu pulak @aliffsyukriterlajaklaris Sedap sgt ke ..?? Mak rela masuk utan dr twngok IG atau lagu ko kri ..Tak terhibur pun rela Mak panggil Jamal Abdillah atau hattan dr dengar suara ko.

“Yg menangis2 air mata darah..!! Apa hal pulak ..ni sehabis sopan Mak marah sampai Mak up dekat media sosial ..Maaf ya kri..tak sesudah perangai ko kan,, mak dah penat tengok komen org ‘tak reti ajak anak”.

“Kalau kecik2 boleh aku piat, aku kurung ko syukri,, kalau dah besar panjang mcm ni ko yg kurung aku balik..!! Sbb ko kuat. Bukan mak x sayang dan bukan mak tak nasihat , berbuih mulut dah , sampai keluar air mata nanah pun Mak kri buat gak.

“Netizen tak kenal pun keluarga kita mcm mana..!! Sedap mereka cakap pasal kri , sbb kri yg mengundang..!! tolong lah jaga maruah keluarga,, jangan lah buat perangai yg bukan2.. satu2 ..seronok ko je kan..!!

“Mcm2 kri buat bukan alasan Dileksia ke Akasia ke ” Mak dn kami kena bahananya ” Selama ni mak nasihatkan dekat mak panggil ko cakap bersemuka elok2 ” kri jawab baik sgt , cakap sayang Mak dn ikut cakp Mak” lepas tu buat lagi.

“KRI sgt baik dgn Mak suka gurau , jaga Mak korban apa saja, tp jgn buat macam ni kat orang awam , umur dh 30an drpd kecik susah dgr cakap Mak , Dah tua makin menjadi2 ko kan..!! Tak pernah aku teringin pun nak up bebel ni nasihat ko secara terbuka.

“Kali ni mmg mak sgt2 marah sbb mak tak sanggup nk dgar lagi org komen negatif ttg kamu syukri..!!,” tulis Rozita panjang lebar. Terdahulu, Aliff memuat naik video di Instagramnya dalam keadaan sebak dengan ‘air mata darah’ mulai keluar lalu membasahi baju putih yang dipakai pada Selasa. Single baru berjudul Ingin Bahagia itu dijadual akan dilancarkan secara rasmi pada Jumaat atau Isnin depan. –MH

Shares