Roti Susu

Tak Dapat Cari Rezeki Gara-Gara Covid-19, Gadis Ini Dedah Kisah Sedih Mak cik Hello Kitty! Tak Dapat Cari Rezeki Gara-Gara Covid-19, Gadis Ini Dedah Kisah Sedih Mak cik Hello Kitty!
Kisah seorang wanita tua berusia 57 tahun yang menjana pendapatan dengan menyarungkan kostum Hello Kitty di sekitar Pantai Teluk Cempedak, Kuantan meruntun hati netizen.... Tak Dapat Cari Rezeki Gara-Gara Covid-19, Gadis Ini Dedah Kisah Sedih Mak cik Hello Kitty!

Kisah seorang wanita tua berusia 57 tahun yang menjana pendapatan dengan menyarungkan kostum Hello Kitty di sekitar Pantai Teluk Cempedak, Kuantan meruntun hati netizen.

Mencari rezeki dengan cara terbabit, mata pencarian wanita bernama Siti Endon Ismail ini terjejas akibat pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang berlangsung bermula 18 Mac lalu.

Seorang pengguna Twitter bernama Saranikka bercerita mengenai kisah mak cik terbabit di laman sosial itu.

Saranikka berkongsi hebahan berita yang dilaporkan oleh NST dan perkara terbabit mendapat perhatian netizen yang bersimpati dengan nasib mak cik itu.

Pada tahun lalu, Astro Awani pernah melaporkan kisah mak cik ini yang meraih pendapatan menerusi pemakaian kostum ini.

Mula memakai kostum Hello Kitty dan juga beberapa karektor lain sejak pagi sehingga ke lewat malam di Pantai Teluk Cempedak.

Cabaran yang dipikulnya cukup berat, pada usia emas, dia terpaksa menahan kepanasan kerana terpaksa berada berjam-jam dalam kostum itu demi mencari rezeki.

Astro Awani juga melaporkan yang mak cik itu pernah berkahwin dengan seorang lelaki Mat Salleh dan anak-anaknya mengikut suami untuk pulang ke Scotland.

Hubungan mereka terpisah sejak 21 tahun lalu kerana mak cik itu enggan mengikut suami ke negara asalnya. Kini, mak cik ini meneruskan hidup bersendirian dengan berpuluh-puluh ekor kucing di rumahnya.

Anda boleh menghulurkan bantuan kepada mak cik ini menerusi akaun CIMB Siti Endon Ismail bernombor 7612146453. – [ Sumber ]

Shares